Resilience is about knowing who I am, accepting myself and my life exactly as they are in this moment and time. And using this to act and create positive changes in my life.
I firmly believe that change begins within. I listen to myself (my emotions) deeply and connect mindfully and compassionately with what I am feeling in the moment. I learn from this and move forward.
I would lie if I said this was an easy process or that it is a one-off action… It isn’t and I work on it every day. What I can say is that it is worth it!!
Learning about myself and leaning into my suffering allows me to be who I really am. It helps me:
- Be more flexible in my approach to life as I am no longer resisting the changes or the things, I can’t change.
- Reframe setbacks and look for opportunities.
- Manage my emotions.
- Take back control of my life – no longer a victim of the circumstances.
When you undergo a stressful situation, such as a change in your health, your resilience may waver, and you may find it challenging to see the future. However, there are ways to boost your resilience.
Connect and let’s have a conversation 😊

Recentemente mi è stato chiesto cosa significhi per me la parola “resilienza”, quindi ecco qui …
La resilienza è sapere chi sono, accettare me stessa e la mia vita esattamente come sono in questo momento. E usando questo per agire e creare cambiamenti positivi nella mia vita.
Credo fermamente che il cambiamento abbia inizio all’interno. Ascolto me stessa (le mie emozioni) in profondità e mi connetto con consapevolezza e compassione a ciò che provo in questo momento. Imparo da questo e vado avanti.
Mentirei se dicessi che è stato un processo facile o che si tratta di un’azione una tantum … Non lo è e ci lavoro ogni giorno. Quello che posso dire è che ne vale la pena !!
Conoscere me stessa e appoggiarmi alla mia sofferenza mi permette di essere quello che sono veramente. Mi aiuta a:
- Essere più flessibile nel mio approccio alla vita poiché non sto più resistendo i cambiamenti o le cose che non posso cambiare.
- “Reframe” le sconfitte e cercare le opportunità.
- Gestire le mie emozioni.
- Riprendere il controllo della mia vita – non più vittima delle circostanze.
Quando ti trovi in una situazione stressante, come un cambiamento nella tua salute, la tua resilienza può vacillare e potresti trovare difficile vedere il futuro. Tuttavia, ci sono modi per aumentare la resilienza.
Connettiti e parliamone 😊